Perspagina    Overzicht Van Ooijen Gouda
Van Ooijen Gouda

Van Ooijen Gouda speelt adviserende en uitvoerende rol in terreinuitbreiding Broekman Logistics

Fundering van terrein Broekman Logistics in Botlekgebied heeft extreem hoge druksterkte van 10 MPa

Van Ooijen Gouda speelt adviserende en uitvoerende rol in terreinuitbreiding en wegverharding van Broekman Logistics

Aannemer Van Ooijen Gouda breidt het terrein van Broekman Logistics aan de Brittaniehaven in Rotterdam uit. De logistiek dienstverlener heeft meer capaciteit nodig dankzij de winning van een nieuw, groot contract. De eerste fase van het project betreft een uitbreiding van het terrein met 20.000 vierkante meter. Deze klus is binnen de deadline van zes weken afgerond, waarbij Broekman Logistics ook nog eens continu in bedrijf kon blijven. De eerste fase omvat onder andere het aanbrengen van diverse ondergrondse infrastructuren, de riolering en het aanbrengen van fundering en asfalt. Deze fundering bestaat uit twee lagen Megatrax (van 30 en 25 centimeter) en asfalt. Bijzonder is de extreem hoge druksterkte van 10 MPa van deze fundering. Ter vergelijking: dit is twee keer zo sterk als het wegdek van een snelweg. De hoge druksterkte is noodzakelijk, omdat Broekman Logistics haar terrein wil kunnen inzetten voor handling en opslag van staal, non-ferro metalen en zware lading. De mogelijkheid tot hoge grondbelasting is noodzakelijk om flexibel te blijven en de terreinen efficiënt te kunnen inzetten. ‘De riolering vereiste echter een grotere vindingrijkheid van ons’, vertelt Mischa Vorderman, uitvoerder bij Van Ooijen Gouda. ‘Omdat de benodigde betonputten- en buizen niet op tijd voorradig waren, hebben we een andere oplossing bedacht en gevonden. Als alternatief voor de betonputten hebben we bijvoorbeeld een ‘hondenhok’ gebruikt: een betonput die aan beiden kanten open is. De ruimte om de rioolbuis dien je echter volledig dicht te metselen, dat hebben we opgelost door extra mensen in te zetten.’ Opdrachtgever Broekman Logistics is erg tevreden over deze proactieve houding. Corno Kleijn, manager customer service department bij Broekman Logistics: ‘Vanaf het begin hadden we groot vertrouwen in Van Ooijen Gouda dankzij de korte lijntjes die we met ze hebben, iets wat we bij grotere aannemers soms missen.’ Momenteel werkt Van Ooijen aan de tweede fase: de realisatie van een opslag- en kantoorgebied op een oppervlakte van 28.000 vierkante meter.

PDF Persbericht

• Aanleg betonriool jpg0.00PBDownload