De verf van Sigma Coatings staat bekend om zijn hoge kwaliteit. Sigma vroeg Admix en Procomm om haar positionering verder te verstevigen bij de schildersdoelgroep én bij opdrachtgevers in de zorg, het onderwijs en de woningcorporatiebranche.
Doel
Het primaire pr-doel was om Sigma Coatings ‘top of mind’ te krijgen bij journalisten en de relevante (B2B) doelgroepen.
Aanpak
Sigma heeft verschillende kortlopende campagnes per jaar die aandacht vragen voor haar topmerken. Aan ons de uitdaging om binnen de commerciële campagnes (en in een kort tijdsbestek) een interessante nieuwswaardige insteek te vinden. Is deze er niet, dan nemen we de boodschap mee in het structurele pr-traject van Sigma Coatings. Door de boodschap al in een vroeg stadium en op regelmatige basis te laden, wordt deze minder snel gekoppeld aan de commerciële campagne. Dit vergroot de kans op een gratis, onafhankelijke publicatie.
Resultaat
Juist door mogelijke nieuwsonderwerpen kritisch te beoordelen, zijn we in staat om zowel te voldoen aan de wens van Sigma als aan de verwachting van de journalist. De resultaten zijn dan ook altijd optimaal. Als een verhaal eenmaal ontdaan is van alle commerciële inhoud, levert dat maximale ’free publicity’ op bij de vakbladen.