Na onze nieuwsinventarisatie stellen we een uitputtende lijst met nieuwsonderwerpen op. Dit kan van alles zijn; de introductie van een product, een project, corporate nieuws, een visie of een onafhankelijk onderzoek.
Om journalisten te triggeren iets met dit nieuws te doen, gaan we het gesprek met ze aan. We leggen hen nieuws voor, bijvoorbeeld een onderzoeksrapport of een visie. Vervolgens denken we actief mee met de journalisten over verschillende relevante insteken die ze kunnen gebruiken in hun medium. Of we geven ze de optie om dit nieuwsonderwerp uit te diepen met een interview. Pluggen, noemen we dat.
Op deze manier attenderen we journalisten nog eens extra op het nieuws en ontzorgen we ze bovendien door actief mee te denken over hoe dit nieuws gebruikt kan worden. We kennen de belangrijkste journalisten van de (online) vakbladen voor bouw en aanverwante branches, de zorg, automatisering en zakelijke dienstverlening persoonlijk. Hierdoor weten we waar de journalisten naar op zoek zijn. Zo sluit ons plugverhaal altijd aan op hun bladformule. Dit heeft als doel het genereren van maximaal gratis publiciteit.
Meer weten over hoe nieuws geplugd wordt? Neem vrijblijvend contact met ons op.