Terug

Hunter Douglas

Hoe zorg je ervoor dat een nieuwsonderwerp ook in Polen of Dubai publiciteit oplevert? Voor Hunter Douglas zijn we aan de slag met een internationaal pr-traject.
 

De naamsbekendheid van Hunter Douglas is over het algemeen goed. Maar wát Hunter Douglas precies doet is minder bekend. De wens vanuit onze opdrachtgever is dan ook om het merk zowel nationaal als internationaal meer lading te geven, specifiek met architectonische projecten. Hunter Douglas heeft afscheid genomen van een pr-bureau in Amerika, maar wil pr nu graag centraal vanuit Nederland aansturen. Daarbij is besloten om dit vanuit Rotterdam te doen met Procomm.

Doelstelling

Het doel is om het merk Hunter Douglas meer verdieping te geven middels een internationaal pr-traject in 24 landen. Daarnaast wil Hunter Douglas bij architecten en aannemers niet alleen bekend staan als fabrikant van raambekleding, maar ook de zonwering, gevelbekleding en plafonds als specialiteit benadrukken.

Aanpak

De eerste stap was het opzetten van structurele pr in Nederland. Vervolgens zijn we gestart met een pilot in het Midden-Oosten. We hebben gezocht naar een pr-bureau in Dubai dat voor ons een nieuwsonderwerp kan ‘verlokaliseren’ vanuit hun eigen expertise, marktkennis, cultuur en medialandschap. Het is belangrijk dat dit nieuws aansluit op de actualiteit in dat land.

Inmiddels werkt Procomm ook voor Hunter Douglas UK, Frankrijk, Duitsland, België, Luxemburg en Polen. Het doel is om deze internationale PR-werkzaamheden verder uit te bouwen.

Resultaat

We merken dat de media, zowel nationaal als internationaal, enthousiast worden van de nieuwsonderwerpen die we namens Hunter Douglas aan hen voorleggen. Artikelen worden vaak één-op-één worden overgenomen. Dit leidt tot een uitzonderlijk hoog resultaat aan gratis publiciteit. Bekijk bijvoorbeeld onze laatste plaatsingen in Archicom, Gevelbouw en Bouwwereld.