Niet alleen op gebied van pr-advies en strategie, maar ook wat betreft journalistiek schrijven is Procomm ijzersterk. We zetten uw verhaal helder op papier en schrijven dit zo, dat het geschikt is voor de doelgroep die u voor ogen heeft.
Persberichten
De content die tijdens onze nieuwsinventarisatie naar boven komt, kan op verschillende manieren worden gecommuniceerd. Een persbericht houdt zich afzijdig van commercie en kenmerkt zich juist door nieuwswaardigheid. De journalist die dit bericht ontvangt, ziet daardoor in één oogopslag waar het om draait. In de tekst laten we tevreden klanten van uw organisatie aan het woord (testimonials). Op deze manier krijgt het persbericht een neutraal karakter. Dit sluit aan op de huidige trend; we merken dat redacties, maar vooral lezers op zoek zijn naar ‘echte’ verhalen, waarin objectieve, onafhankelijke bronnen aan het woord komen. Al deze ingrediënten zorgen ervoor dat we hoogwaardige, journalistieke persberichten op maat aan de journalist voorleggen. Zo ontzorgen we de redacteur optimaal; die kan ons verhaal inclusief de quotes immers rechtstreeks plaatsen.
SEO-content
Zo hoog mogelijk scoren in de Google-ranking, oftewel: vindbaar
zijn. Procomm levert hier graag een bijdrage aan door het creëren van relevante, zoekmachinevriendelijke content. Het doel is dat uw website en informatie gemakkelijk wordt gevonden door uw doelgroep.
Een eerste stap is in kaart brengen welke zoekwoorden deze doelgroep in Google gebruikt. Procomm analyseert deze zoekwoorden en brengt hier vervolgens een advies over uit. Aan de hand van de geselecteerde zoekwoorden helpt Procomm om de webpagina’s te optimaliseren. Dit vergroot de vindbaarheid en als gevolg daarvan het aantal bezoekers. Uw doelgroep zit niet stil en daarmee zijn ook de veelgebruikte zoekwoorden aan verandering onderhevig. Procomm kan dit desgewenst monitoren om hier meer inzicht in te krijgen. Dat vertalen we in een advies om in te spelen op mogelijke veranderingen.
Boilerplate
De boilerplate vat de kern van het bedrijf, zijn diensten en/of producten in een kort stukje tekst. Ook biedt het de ruimte om nieuwe middelen zoals een whitepaper te etaleren. De boilerplate draagt bij aan de volledige positionering van dit bedrijf. Hoewel een journalist de boilerplate niet rechtstreeks publiceert, biedt dit wel een toegevoegde waarde voor een bedrijf. Het geeft namelijk proactief sturing aan het eigen imago.
Heeft u nieuws dat u wilt communiceren in een persbericht of heeft u interesse in een boilerplate? Of wilt u weten in hoeverre uw webcontent zoekmachinevriendelijk is? Neem contact met ons op.