Procomm gelooft dat structurele pr helpt om u als bedrijf op de lange termijn een voorlopersrol te laten claimen. Om dit te kunnen doen, is het noodzakelijk op de hoogte te zijn van de ontwikkelingen binnen uw branche. Weet u wat er leeft binnen uw doelgroep?
Issuemanagement
Vanuit trends (bijvoorbeeld ‘duurzaamheid’) ontstaan issues. Dit zijn kwesties met betrekking tot een bepaald thema, die worden gevormd door geschilpunten. Deze punten vormen een brede discussie die nog beslecht moet worden. Doordat issues gevoed worden door massamedia, worden het publiekelijke issues. Met issuemanagement worden trends en issues vroegtijdig gesignaleerd. De volgende stap is het inschatten van de commerciële impact en het tot slot managen van deze issue.
Voordelen
Dankzij issuemanagement kan een partij:
– sturing geven aan de discussie
– proactief een issue op de kaart zetten
– inspelen op een issue.
Merkgedraging
Hierdoor kunt u op lange termijn de concurrent voorblijven. Kortom: een voorloperspositie claimen. Hierbij is het essentieel om vanuit een sterke merkbelofte te opereren. Immers, niet alleen ‘wat’ u doet, maar ook ‘hoe en waarom’ u als organisatie acteert, wordt steeds belangrijker. Met de merkworkshop van Admix gaat u op zoek naar de ziel en het onderscheidend vermogen van uw merk. Vervolgens wordt dit vertaald naar een merkbelofte en daarbij gewenst merkgedrag. Dan is direct duidelijk welke vorm van issuemanagement bij uw (gewenste) identiteit past
Reputatiemanagement
Bovendien dienen de issues als basis voor verschillende communicatiedisciplines. Issuemanagement ondersteunt dus de gehele communicatiestructuur. Maar nog belangrijker: het effectief managen van issues helpt te voorkomen dat deze resulteren in een crisis. Hiermee komt uw reputatie in het geding. Procomm helpt daarom om issues structureel te monitoren, zodat u daar actief op kunt inspelen en zo maximale controle behoudt over de reputatie.
Crisis-pr
Zelfs met goed issuemanagement, kan zich altijd een onverwachte crisis voordoen. Denk aan een ontevreden klant die de media opzoekt of een ongeluk op de werkplaats. Zo´n crisis heeft negatieve gevolgen voor uw organisatie: mogelijk is uw reputatie in het geding. Om deze gevolgen zo klein mogelijk te houden, verzorgt Procomm crisis-pr voor haar opdrachtgevers . Wanneer u bijvoorbeeld te maken heeft met een precaire situatie, waar veel discussie over ontstaat, kan Procomm adviseren om een lijst met FAQ’s voor te bereiden of om alvast een statement op te stellen.
Wilt u ook issuemanagement implementeren in uw organisatie? Of interesse in crisiscommunicatie? Vraag ons naar de mogelijkheden.