Terug

Nieuwsinventarisatie
uitvoeren

Procomm gelooft dat achter elk bedrijf en/of organisatie nieuws schuilgaat. Denk hierbij aan productinnovaties, interessante projecten, onafhankelijk onderzoek of een visie op de branche. Door dergelijk nieuws structureel naar boven te halen en te claimen, weet Procomm gratis publiciteit te genereren voor uw bedrijf. Het is hierbij essentieel om het nieuws voor te leggen aan journalisten, passend bij hun redactieformule.

Nieuwsinventarisatie

Om dit nieuws boven tafel te krijgen, hebben we de Procomm-nieuwsinventarisatie ontwikkeld. Hierbij gaan we met een aantal sleutelfiguren van het bedrijf om de tafel zitten. We gaan dieper in op onder meer de doelgroep, boodschap, USP’s en diensten van uw bedrijf. We stellen de sleutelfiguren een tal van vragen, gekoppeld aan actuele en relevante thema’s. Zo laten we hen alvast ervaren wat pr exact is.

Voordeel

Het voordeel van een nieuwsinventarisatie is dat de content kan worden ingezet voor verschillende communicatieve doeleinden.
De informatie die we gebruiken voor een persbericht, kan met een commerciële insteek bijvoorbeeld ook worden ingezet voor een corporate brochure. Kortom, structurele pr draagt bij aan het maximaal behalen van synergie op het marketingcommunicatievlak.

Vervolgstappen

Op basis van de inventarisatie ontwikkelt Procomm een pr-strategie voor de langere termijn. Allereerst maakt Procomm een uitputtende lijst met alle nieuwswaardige content. Dit vertalen we in een prioriteitenlijst van nieuwsitems die we gedurende drie tot zes maanden inplannen. De nieuwsonderwerpen leggen we naast de thema’s en specials van RTV, vakmedia en nationale en regionale bladen. Ook houden we actief de relevante beurzen in de gaten. De insteek van een nieuwsitem maken we op deze manier zo actueel mogelijk: we ontdoen alle informatie van een commercieel laagje en steken we het in een nieuwswaardig jasje. Dit heeft als doel genereren we een maximum aan gratis publiciteit. Zo claimen we het nieuws en laten dit op lange termijn renderen voor uw bedrijf.

Geïnteresseerd in een nieuwsinventarisatie of een vrijblijvende kennismaking? Neem contact met ons op via onderstaande gegevens.